Hai cantik Hai hensem

My blog my story

Monday 20 May 2013

I'm tired of everything

Im tired of this people who are talking about you and actually don't even know you. How can you judge me if the only thing you know about me is my name? Everybody does make mistakes in life, you'll never find somebody who's perfect, if you do good for you. Everybody has feelings, even animals for God sake.

Agak-agak semua ni bila nak berakhir ye? Agak-agak semua ni akan tamat ke? K tolong . Dah penat. Dah rimas.Kita satu kelas kawan kot,takkan korang nak musuh bagai perang dunia ketiga nak meletus ha?Kutuk sana kutuk sini,maki sana maki sini.Dah aku ? Jadi orang tengah kan? Wah memang suka kan jadi orang tengah ni,jadi orang tengah ni lah memang menyakitkan hati,rimas. Sejujurnya,aku tatau siapa yang berada pihak yang benar,aku confius lah,. Kenapa orang suka sangat cemburukan keakraban kita. Kenapa dia sanggup laga-lagakan kita,pecah belahkan kita. Bila kat depan kami,kau kutuk dorang,bila kat depan dorang kau kutuk kami,kau nak apa sebenarnya? tumbuk? penyepak? penyapu? santau? eh tak aku baik lagi,waras lagi. K. Actually,aku dah penat berharap semua ni,aku berharap sangat aku dapat balik apa yang aku dapat dulu,tapi sekarang,da hilang. Aku dah hilang kepercayaan korang,aku dah hilang kakak,adik,sahabat aku,aku dah hilang semua kenangan dengan korang,dah hilang semuanya,boleh aku dapat semua tu? Aku dah cuba.aku dah cuba,tapi aku tak mampu lagi,dah penat dah... Maybe aku dah cuba pretend depan korang,yang aku happy sekarang,happy sangat. Tapi,jujur dalam sudut hati aku,aku sedih sangat ,aku hilang kawan macam korang,alahaii kenapa semua terjadi? Sekarang satu kelas dah macam musuh,eh taklah sekelas,separuh jela,perangai belaka macam pfttttttt je,kang kalau bawak gaduh,7 hari 7 malam memang takkan habis ah.... okay kita nak pmr kan,so aku harap,takda dah scene gaduh gaduh,scene sedih sedih ni,scene drama ,scene mengedik. k bitch! k part scene drama ala romeo and juliet and scene mengedik tu lahh,aku paling menyampahhhh,menyampah gila kayhh. harus eh kalau kita bertekak sikit,mengadu dekat pakwe,pastu mulalah dorang buat sabotaj,sorok beg ah,tuang air sampai basah buku,perangai macam budak budak tadika kay. budak tadika lagi 1000 kali matang dari korang. okay mohon uncle david teo buat filem,gerenti laku punya kan? okay stoplah perangai teruk korang,stoplah korang mencarut sini sana,cakap mende mende luccah depan budak laki,korang ingat mende tu lawak eh? serius menyampah.Oh satu lagi,korang suka sangat bandingkan diri korang dengan diri orang lain,.bitch please.... korang ingat korang dah prefect ke sampai korang kena bandingkan diri korang? korang ingat korang bajet hot kat sekolah semua orang minat korang? korang buat orang lain insecure tau takkkkk.... sakit jiwa ahhhh.. kadang kadang aku terasa macam nak blah je dari sekolah tu,rimas kayh,dengan korang,dengan pakwe korang. rimas. bajet sweet ahh tu,pegang sana pegang sini. K ,.Aku tengah geram. 

Ya Allah
 dunia yang Engkau hamparkan ini indah
 tetapi durinya sering menusuk.
 Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya.
 Tetapi ya Allah
 hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah.
 Ya Allah
 ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan
 kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis
 senipis kulit bawang.
 Ya Allah
 jika ini ujian yang pantas untukku lalui
 bantulah aku
 Agar aku tidak tersasar dari jalanMu.
 Agar aku bisa bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah.

Bila kita rehda atas sesuatu  yang mengecewakan hati maka Allah akan mengantikan kekecewaan itu dengan kegembiraan yang kadang kadang di luar jangkaan kita. 


Allah always beside me :')



No comments:

Post a Comment